Przedszkole
Szkoła podstawowa
Gimnazjum
Dzień dobry Uczniowie i Nauczyciele, Szanowni Rodzice, Mili Państwo. Witam Was wszystkich bardzo, bardzo serdecznie w dniu inaugurującym nowy rok szkolny 2013/2014.
Drodzy uczniowie. Mam nadzieję, że podczas tych wakacji, które się właśnie skończyły, przeżyliście wiele pięknych chwil. Teraz one są już za nami (wakacje oczywiście a nie piękne chwile). I spotkaliśmy się tu dzisiaj, by powitać nowy rok szkolny. Także po to, by zastanowić się, w jaki sposób w niego wkroczyć.
Szczególne słowa chcę skierować dzisiaj do naszych pierwszoklasistów. Witamy Was wszystkich cieplutko. Dla Was dopiero, co zaczyna się szkolna przygoda. W murach tego budynku, do którego przyprowadzili was dzisiaj najbliżsi (rodzice, dziadkowie), czeka mnóstwo dobrych rzeczy: wiadomości, doświadczeń, wydarzeń, emocji. I ludzi, którzy mają na celu wasze szczęście „i dzisiaj
i jutro”. Pragniemy abyście czuli się tutaj, od teraz już także w waszej szkole, tak jak w drugim, trochę większym, domu.
Zwracam się także do uczniów klas pierwszych Gimnazjum. Tych znających już dobre tradycje gimnazjum oraz nowych uczniów. Macie już za sobą pierwszy poważny sprawdzian. I teraz wkraczacie na próg dorosłości. Zapewne jesteście gotowi by chwycić na tym etapie wasze sprawy we własne ręce, by wycisnąć z życia szkoły wiele, wiele korzyści. Bardzo liczę na wasz entuzjazm, zapał, podejmowanie wyzwań. Korzystajcie tu z wszelkich możliwości, nie bójcie się rozwijać swych umiejętności, pasji, zamiłowań, talentów. To, jakimi ludźmi staniecie się w przyszłości, zależy nie tylko od nas – rodziców i nauczycieli, ale głównie właśnie od waszego dążenia do samorozwoju i pracy nad sobą.
Prośbę o zaangażowanie kieruję nie tylko do uczniów, także do grona pedagogicznego
i wszystkich pracowników tego zespołu oraz do rodziców. Drogie koleżanki, koledzy. Mili Państwo. Wasz udział w życiu szkoły, jak doskonale wiecie, jest niezmiernie ważny, po prostu nieoceniony. Jestem przekonany, że wspólnie, razem sprawimy, by to miejsce stawało się jeszcze bardziej przyjazne, twórcze, poszerzające horyzonty, wspomagające rozwój. I jestem przekonany, szkoła może i wręcz powinna być wyspecjalizowaną, „żywą” instytucją oświatową, w której wiele dzieje się nie tylko na lekcjach. Drodzy Państwo! Pomagajmy młodym ludziom budować fundamenty pod ich przyszłe życie. Dajmy sobie wzajemnie po prostu to, co w nas wszystkich najlepsze.
Kochani uczniowie, zapewne zadajecie sobie teraz pytanie, jakie niespodzianki czekają na was w nadchodzących miesiącach. I myślicie pewnie o tych najmniej przyjemnych, co to stanowią „klu” szkolnej rzeczywistości: kartkówkach, klasówkach. A ci z was, którzy w tym roku rozpoczynają naukę
w ostatniej klasie, mają zapewne na myśli przede wszystkim testy: sprawdzian i egzaminy końcowe. Otóż, rzeczywiście nie unikniecie tych wszystkich sposobów sprawdzania wiedzy – są one nierozerwalną częścią życia szkoły. Pamiętajcie jednak, że testy i stopnie to nie wszystko, co was tutaj czeka.
My, nauczyciele i pedagodzy, chcemy, abyście opuścili tę placówkę przygotowani jak najlepiej i w jak najbardziej wszechstronny sposób. Bądźcie, więc otwarci na to miejsce, w którym będziecie spędzać, w końcu, większą część dnia w ciągu najbliższych dziesięciu miesięcy. Bądźcie otwarci na ludzi, z którymi zetkniecie się przez ten czas – mam tu na myśli nie tylko waszych klasowych kolegów, ale także nas, nauczycieli. Oczywiście, jako dyrektor tej szkoły, zapewniam, że z naszej strony możecie liczyć na podobne starania, bo to wy – uczniowie, jesteście pierwszym powodem, dla którego tu wszyscy jesteśmy.
Kiedy człowiek rozpoczyna nowy rozdział w swoim życiu, podejmuje jakieś postanowienia, prawda? Rozpoczęcie roku szkolnego to doskonała okazja do podejmowania wewnętrznych zobowiązań, wytyczania celów. Namawiam was, byście określili, co chcecie osiągnąć w ciągu najbliższych dwóch semestrów nauki w szkole podstawowej czy odpowiednio w gimnazjum. A także, co chcielibyście w sobie zmienić. Jakie cechy wykształcić lub odrzucić, by stać się lepszymi, bardziej wartościowymi ludźmi.
Jako dyrektor szkoły także założyłem sobie swoje cele. Dotyczą one oczywiście tej placówki
i was tu zgromadzonych. A mają związek z solidnymi, udzielonymi sobie odpowiedziami na kluczowe pytania:, Jakie mocne strony szkoły trzeba podtrzymywać?, Jaką szkołę warto tworzyć?, Jak szkoła powinna dostosowywać się do oczekiwań waszego środowiska?, I jaka powinna być szkoła XXI wieku? Może, kiedy spotkamy się pod koniec tego roku, przekażemy sobie wzajemnie, na ile spełniły się nasze postanowienia?
Stare ludowe przysłowie mówi, że człowiek uczy się przez całe życie. Jesteśmy - tu i teraz - właśnie po to, aby się uczyć, was uczyć, prowadzić, a także wspierać, służyć radą, pomocą. I zapewniam was, że taka właśnie wspólna praca nie pójdzie na marne, a w przyszłości jej owoce zaskoczą nas wielokrotnie.
Życzę wam siły, sukcesów i zadowolenia w nowym roku szkolnym 2013/2014.
Grzegorz Zalewski
Lisewo, 02 września 2013 roku.
PÓŁMETEK REALIZACJI PROJEKTU
Powiat Chełmiński wraz z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Chełmnie jest w połowie realizacji projektu
„Wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji i umiejętności zawodowych w powiecie chełmińskim”
wdrażanego w ramach Działania 3.5 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
W ramach oferty doskonalenia dla nauczycieli, udało się zrealizować następujące szkolenia:
1. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Gimnazjum w Papowie Biskupim; Szkoła Podstawowa w Kolnie; Szkoła Podstawowa w Stolnie; Szkoła Podstawowa w Starogrodzie; Szkoła Podstawowa w Wabczu; Szkoła Podstawowa w Robakowie; Szkoła Podstawowa nr 2 w Chełmnie; Szkoła Podstawowa nr 4 w Chełmnie i Szkoła Podstawowa w Małych Łunawach.
2. „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki: Przedszkole w Lisewie oraz Niepubliczne Przedszkole Brzdąc w Chełmnie.
3. „Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Szkoła Podstawowa w Lisewie; Gimnazjum w Lisewie; Szkoła Podstawowa w Małym Czystym; Gimnazjum w Robakowie i Gimnazjum nr 1 w Chełmnie.
4. „Postawy uczniowskie-jak je kształtować?” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Szkoła Podstawowa w Krusinie; Gimnazjum w Stolnie; Gimnazjum w Kijewie Królewskim; Szkoła Podstawowa w Trzebczyku; Szkoła Podstawowa w Zegartowicach oraz Technikum przy Zespole Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Grubnie.
5. „Rodzice są partnerami szkoły” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Gimnazjum w Podwiesku; I Liceum Ogólnokształcące przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Chełmnie.
6. „Wspieranie pracy wychowawców klas â�bezpieczna szkoła” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Szkoła Podstawowa w Unisławiu i Gimnazjum nr 2 w Chełmnie.
7. „Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Gimnazjum w Unisławiu
8. „Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Szkoła Podstawowa w Brzozowie
9. „Nauczyciel 45+” ze szkolenia skorzystały następujące jednostki:
Technikum przy Zespole Szkół nr 2 w Chełmnie oraz Szkoła Podstawowa nr 1 w Chełmnie
W ramach projektu zostało przeszkolonych ponad 300 nauczycieli z 30 szkół/przedszkoli z terenu powiatu chełmińskiego.
Ponadto w ramach przedsięwzięcia funkcjonują 4 sieci współpracy i samokształcenia, pozwalające na wymianę doświadczeń pomiędzy dyrektorami i nauczycielami wszystkich szkół i dwóch przedszkoli z powiatu chełmińskiego.
Już w przyszłym roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu rozpoczynamy kolejny cykl szkoleń. Więcej informacji na ten temat już niedługo na stronie!!!!!!!
Okres realizacji Projektu - od 1 stycznia 2013 r. do 30 września 2014 r.
Wartość Projektu - 769 702,00 PLN (dofinansowanie wynosi 100% z
Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa)
Rekrutacja
Zapisz swoje dziecko
Masz pytanie ?
Zadzwoń, udzielimy na nie odpowiedzi.